Kolekcja Tikkurila x Marie Olsson Nylander
We współpracy z projektantką Marie Olsson Nylander Tikkurila stworzyła kolekcję Tikkurila Color Now 2024 prezentującą kolory, za pomocą których możemy we wnętrzach wykreować atmosferę lekkości, wolności i życzliwości.
Z kolorami z kolekcji Tikkurila Color Now 2024 Marie Olsson Nylander chce stworzyć żywą przestrzeń pełną miłości i życzliwości. Przesłanie to zbudowane jest na bazie 14 kolorów ziemi: intensywnym burgundzie, odcieniach beżu i różu, czerni oraz mglistych błękitach.
Kolorem roku jest Nude in Nizza, emanujący ciepłem beż z brzoskwiniową tonacją. Kolekcja ta pozwala opowiedzieć zapisaną w kolorach historię - o tym, kim jesteś i co kochasz.
Każdy kolor w kolekcji został tak wybrany przez Marie, aby reprezentował znaczenie danej emocji lub pragnienia.
„Na przykład kolor różowy – Bubba in Berlin – znalazł się w kolekcji, ponieważ potrzebujemy więcej życzliwości i zabawy, kolorów, które uszczęśliwiają. Odcień Lips in Lyon wyraża pragnienie, aby w naszym życiu było więcej miłości” – mówi Marie.
Kolory podpowiada intuicja
Projektantka zbudowała kolekcję kolorów nawiązując do swoich ulubionych tkanin i próbek materiałów, które zbierała przez lata. Razem z zespołem Tikkurila omówiła wszystkie swoje pomysły kolorystyczne podczas inspirujących i intensywnych warsztatów, w rezultacie których powstało 14 nowych odcieni. Marie wybiera kolory kierując się intuicją. Jak sama mówi, barwy czuje instynktownie.
„Za każdym razem, gdy zaczynam nowy projekt, mój mózg zaczyna się gotować. Bez wytchnienia pracuję i dokonuję wyborów".
Oliwkowy odcień Olives in Oman Marie znalazła w 150-letniej tkaninie, którą kupiła od handlarza antykami we Francji. Ognisty róż Bubba in Berlin powstał na bazie różowej aksamitnej poduszki wykonanej ze starej tkaniny. Coffee in China, delikatny, głęboki brąz, został zainspirowany tkaniną z lat 70., której Marie użyła na rodzinną sofę.
Paleta Tikkurila Color Now 2024 ma być czymś, co przyciągnie wzrok i sprawi, że się zatrzymasz. Wszystkie kolory zostały zaprojektowane tak, aby się uzupełniać, w swoim wzajemnym towarzystwie rozkwitają jeszcze bardziej.
Kontrast z nieznanym
Każdy kolor w kolekcji nosi nazwę miasta, kraju lub innego charakterystycznego miejsca: Lions in Lima, Dust in Dallas, Gold in Ghana. Projektantce zależało na tym, aby kolekcja zawierała kontrast, coś niedopowiedzianego i fascynującego. Chciała, aby kolekcja emanowała klimatem nieznanego.
„Twój dom to miejsce, które szybko powszednieje, dlatego podróżowanie i zwiedzanie świata jest dla nas tak egzotyczne i tajemnicze”.
Swoją kolekcją Marie chce zachęcić ludzi do zmian i odważnych wyborów kolorystycznych. Dom nie powinien być idealny, ale pełen życia.