Londyńskie metro odnowione farbami Tikkurila

Valtti Ltd, od 1983 roku dystrybutor firmy Tikkurila w Wielkiej Brytanii, dostarczał farby do prac konserwacyjnych w londyńskim metrze. Większość użytych produktów wyprodukowano w Finlandii.

Otwarte w 1863 roku londyńskie metro jest uznawane za najstarszą na świecie kolej podziemną. Od chwili powstania było rozbudowywane i obecnie składa się z 11 linii, 270 stacji i 400 km torów. Przewożąc rocznie miliard pasażerów, plasuje się na 11 pozycji wśród najruchliwszych na świecie systemów metra. Pomimo nazwy zaledwie 45% systemu znajduje się w podziemnych tunelach, a większość sieci działa na powierzchni w obszarach Londynu oddalonych od centrum.  

Programy prac konserwacyjnych przeprowadzanych na bieżąco oraz w ramach dużych inwestycji

London Underground Limited (LUL) realizuje dwa programy konserwacyjne: inwestycyjne, w których przeprowadzana jest pełna renowacja stacji oraz rutynowe, w których wewnętrzne zespoły inżynierskie i konserwacyjne odmalowują hale biletowe, biura, korytarze itd. 

“To jest znaczący sektor biznesowy o wartości około 600 000–800 000 funtów rocznie“, mówi Jamie Hancox, Dyrektor firmy Valtti Ltd.

Dobre zastosowanie produktów Tikkurila

Z gamy produktów Tikkurila użyto uniwersalnej farby podkładowej Tikkurila Luja Universal Primer do pokrycia wcześniej pomalowanych powierzchni półmatowych i błyszczących. Farby nawierzchniowe Tikkurila Luja w stopniach połysku 7–20 użyto do pomalowanych wcześniej ścian i sufitów, a także powierzchni mineralnych i zagruntowanych powierzchni metalowych głównie w miejscach o dużym natężeniu ruchu, halach biletowych, tunelach itp. 

Farbę podkładową Tikkurila Optiva Primer oraz farby nawierzchniowe Tikkurila Optiva w stopniach połysku 5–20 zastosowano na nowych i wcześniej pomalowanych powierzchniach tynkowanych – głównie w miejscach o dużym natężeniu ruchu, halach biletowych, tunelach, ale również w biurach, zapleczach i sklepach.

Farby Tikkurila Rostex Akva oraz Tikkurila Rostex zastosowano na powierzchniach metalowych wymagających gruntowania. W ograniczonym zakresie zastosowano lakier Tikkurila Kiva na drewnianych panelach, a farby Tikkurila Betolux użyto do malowania linii na podłogach w obszarach o małym natężeniu ruchu, maszynowniach, biurach itp.

Nieustające prace rozwojowe i testowanie

BS476 to zestaw norm dotyczących procedur testów pożarowych w Wielkiej Brytanii. Podczas projektowania budynków i konstrukcji bardzo ważne jest uwzględnienie wszelkich środków bezpieczeństwa w przypadku wybuchu pożaru.

Każdy produkt Tikkurila zarekomendowany do prac konserwacyjnych w firmie LUL został przetestowany pod kątem generowania dymów i toksyczności dymów zgodnie z wymaganiami normy BS476-7. Dodatkowo farby uzyskały certyfikację do użytku pod ziemią w londyńskim metrze na podstawie testów przeprowadzonych zgodnie z normą BS476.

Jamie Hancox stwierdza: „Dość trudno otrzymać akceptację LUL głównie ze względu na wielkość tej organizacji. Nakłonienie takiej firmy do wypróbowania i potem użycia naszych produktów nie jest łatwe. Decyzje podejmowane przez jej organizację zakupową opierają się na przydatności do konkretnego celu. Na każdym etapie musimy być w stanie wykazać, że to co oferujemy warte jest wydanych pieniędzy”.

“Aby utrzymać dobre relacje biznesowe, mamy dedykowanego przedstawiciela technologicznego, który jest w stanie stawić się na inwestycji, gdy tylko zajdzie potrzeba, dysponujemy aktualnymi specyfikacjami, kontaktem z kontrahentem, cennikami i nieustannie rozwijamy i testujemy produkty”.
 
Tekst: Arja Schadewitz
Zdjęcie: Valtti Ltd

Więcej informacji: https://www.tikkurila.co.uk/
http://en.wikipedia.org/wiki/London_Underground

dodano do zapisanych.
has been removed from saved.
pl