Łódzka Kolej Aglomeracyjna - posadzka Temafloor

Posadzki żywiczne Temafloor 3000 i Temafloor P300

Dostawca technologii i materiałów: TIKKURILA POLSKA S.A.

Wykonawca: CAMFLOOR

Obiekt: ŁÓDZKA KOLEJ AGLOMERACYJNA

Hala serwisowa do bieżącej obsługi pełnych zestawów wagonów wraz z lokomotywami o całkowitej powierzchni 5 200 m2. Obiekt został wybudowany i oddany do użytku w 2014 roku.
W hali znajdują się cztery tory dla pełnych zestawów kolejki oraz oddzielny piąty - stanowiący myjnię pociągów.

Posadzka żywiczna miała sprostać wymaganiom projektanta tzn. musiała być trwała, wytrzymała na ścieranie, odporna na obciążenia mechaniczne i chemiczne w postaci olejów, smarów, płynów eksploatacyjnych itp.  Dodatkowo miała zapewniać łatwość utrzymania w czystości oraz trwałość kolorów i wysoką estetykę wykończenia powierzchni.    

łódzka-kolej-aglomeracyjna-posadzka-Temafloor

Temafloor 3000

Na całej powierzchni hali zastosowano technologię opartą o barwioną żywicę epoksydową, samo rozlewną w systemie TEMAFLOOR 3000.
TEMAFLOOR 3000 jest stosowany na nowe oraz używane podłoża betonowe narażone na duże obciążenia mechaniczne oraz chemiczne. Powłoka ta sprawdza się m. in. w przemyśle chemicznym, farmaceutycznym, w laboratoriach oraz w pomieszczeniach fabrycznych na powierzchniach narażonych na silne działanie czynników eksploatacyjnych.  

W tym przypadku nowo wykonane podłoża betonowe zostały poddane specjalistycznej obróbce mechanicznej, która pozwoliła na zachowanie odpowiedniej (wymaganej) przyczepności pomiędzy podłożem betonowym a systemem TEMAFLOOR 3000.

Do zapewnienia wymaganej przyczepności zastosowano podkłady gruntujące tj. TEMAFLOOR 400 oraz miejscowo TEMAFLOOR 220 W.

posadzka-przemysłowa-Temafloor-Łódzka-Kolej-Aglomeracyjna

Temafloor P300

W niewielkiej części hali ( przeznaczonej do mycia wagonów kolejki ) na oddzielnym torze została wykonana posadzka żywiczna TEMAFLOOR P300 w wersji antypoślizgowej z wykorzystaniem kruszywa kwarcowego.  
Dodatkowym wymaganiem stawianym dla posadzki żywicznej TEMAFLOOR P300 w „mokrej” części hali było zapewnienie wymogu antypoślizgowości dla personelu.         
Miejsce to, na hali jest przeznaczone i narażone na częsty i długotrwały kontakt z wodą i detergentami służącymi do mycia pojazdów szynowych.

dodano do zapisanych.
has been removed from saved.
pl