Intuicja jest instynktowym zmysłem, poznaniem bez świadomego rozumowania. W połączeniu z analitycznym myśleniem staje się potencjalnym narzędziem w procesie twórczym.
– Intuicja jest naszym najlepszym przewodnikiem w kształtowaniu kolorystycznej przestrzeni – twierdzi Marie Olsson Nylander, szwedzka influencerka, projektantka i twórczyni najnowszej kolekcji kolorystycznej Tikkurila.
Projektując wnętrza Marie zawsze polega na swoim przeczuciu. Umiejętność tworzenia przestrzeni, które urzekają i inspirują, wykracza poza umiejętności techniczne i wiedzę. Wymaga sięgnięcia do głębszej sfery intuicji.
Intuicja to proces
Marie uważa, że bez względu na rodzaj projektowanej przestrzeni, intuicja odgrywa ogromną rolę w jej pracy twórczej. Na miejscu już wyobraża sobie docelowe wnętrza i pożądany styl, zanim przejdzie do bardziej praktycznego etapu projektowania.
Chociaż Marie uważa, że intuicja projektanta jest cennym narzędziem, podkreśla, jak ważne jest wsłuchiwanie się w potrzeby klienta. Projektanci i architekci mogą wykorzystać swoje intuicyjne umiejętności, aby stworzyć przyjazne i bezpieczne przestrzenie, przy jednoczesnym zapewnieniu funkcjonalności aranżacji i zachowaniu zgodności z wymogami klienta.
„Zdarza się, że klient nawet nie zdaje sobie sprawy, jak duży wpływ ma na niego wnętrze. Jeśli uważam, że niektóre rozwiązania nie zadziałają na dłuższą metę, mówię o tym klientowi wprost. Chcę tworzyć przestrzenie, które są zgodne z życzeniami klientów, ale które również będą stanowiły ponadczasowe miejsce". – mówi Marie.
Intuicja jako narzędzie
Intuicja buduje pewność siebie w zawodzie projektanta wnętrz. Musisz zaufać swojej wizji, aby móc dokonywać zdecydowanych wyborów. Oto kilka wskazówek, jak wykorzystać intuicję w pracy projektowej.
- Intuicja wymaga praktyki. Zacznij od podejmowania mniejszych decyzji, a wraz ze wzrostem pewności siebie przejdź do rozwiązań na szerszą skalę.
- Poczuj przestrzeń, z którą pracujesz. Co pierwsze Ci przychodzi do głowy? Czy pomysł, który się narodził spełnia potrzeby miejsca poddawanego metamorfozie?
- Wykorzystaj te intuicyjne aspekty, które poprowadzą Cię przez proces projektowania. Dojdziesz do kreatywnych rozwiązań, gdy tylko zaufasz swojej wizji.
- Pracując z klientem, zachęcaj go do korzystania z intuicji. Jak klient chce odbierać przestrzeń? Jakie rozwiązania jego zdaniem pomogą osiągnąć pożądany nastrój wnętrza?
- Nie bój się dużych rozmiarów przestrzeni lub powierzchni. Bądź odważny w swoich wyborach kolorystycznych, ale zawsze działaj zgodnie ze swoim i uzgodnionym z klientem planem.
Kolekcja Tikkurila Color Now 2024
Tikkurila Color Now 2024 to kolekcja 14 naturalnych odcieni. Jej współautorka Marie Olsson Nylander ma nadzieję, że projektanci wnętrz będą korzystać z kolekcji intuicyjnie. Nadaj przestrzeni urok i sznyt malując wyłącznie dekory przysufitowe lub sufit w odcieniu z kolekcji Powder in Pisa. Alternatywnie możesz wybrać jeden kolor dla całego pomieszczenia, łącznie z sufitem, na przykład Lips in Lyon. Zobacz kolekcję.
Ale przede wszystkim poczuj przestrzeń i posłuchaj swojej intuicji. W ten sposób możesz stworzyć coś wyjątkowego i zapewnić swoim klientom satysfakcjonujący efekt metamorfozy. Intuicja jest potężnym narzędziem, które pomaga nam otworzyć się na nowe możliwości i stworzyć wyjątkowe przestrzenie. Dodatkowo, rozszerza możliwości oferowania klientowi nietuzinkowych rozwiązań i dopasowuje przestrzeń do jego potrzeb.